Historien

er

Kongen

 Jeg er statsuddannet skuespiller og har de sidste mange år beskæftiget mig med historiefortælling. I mit arbejde har jeg både set og mærket, hvilken effekt en velfortalt historie har på sit publikum. Mennesker lever i en storm af historier. Vi lever i historier hele dagen, og vi drømmer i historier hele natten. Vi kommunikerer gennem historier og lærer af dem. Vi falder om i sofaen efter en lang dag, imens vi taknemmeligt forsvinder ind i historier.

Uden personlige livshistorier til at organisere vores erfaring ville vores eget liv mangle sammenhæng og mening. Homo sapiens (det tænkende menneske) er en temmelig god definition for vores art. Men Homo fictus (det opdigtede menneske) ville være omkring lige så nøjagtig. Mennesket er et ”storytelling-dyr”.

Historier er ikke bare sjov hverdagsflugt. Historier har en næsten uhyggelig evne til at forme vores tænkning og adfærd.

Derfor er historien "Kongen" hos Livewell productions.

Påtrængende, forstyrrende, selvfed markedsføring fungerer ikke længere på den måde, det engang gjorde, og dens effekt vil kun fortsætte med at dale i den sociale tidsalder. Spørgsmålet er, hvad der vil erstatte den gamle model.  Dertil er svaret et ord på 9 bogstaver: “Historier”. 
FAKTA: 

Vi som fiktionsmennesker har en umættelig appetit efter historier og deres unikke evne til at beslaglægge vores tid og stjæle vores opmærksomhed. 

Historier er ikke bare sjov hverdagsflugt. Historien har en næsten uhyggelig evne til at forme vores tænkning og adfærd.

HISTORIER SKABER FØLELSER
FØLELSER FLYTTER KUNDERNE

Vi kan ikke bebrejde vores smart phones eller andre moderne teknologier for vores fragmentariske opmærksomhedsevne.. Det menneskelige sind er en vandringsmand af natur. Dagdrømmen er sindets ´default setting´.

Det menneskelige sind er en vandringsmand af natur. 

FAKTA: Undersøgelser viser, at vi bruger omkring halvdelen af vores vågne timer på dagdrømmefantasier!  Vi har omkring 1.600 dagdrømme om dagen (!) med en gennemsnitlig varighed på 14 sekunder. Med andre ord er vores sind “all over the place, all the time!!”
Så dette er den mest grundlæggende udfordring, vi står overfor, når vi taler opmærksomhedsøkonomi: Hvordan fanger og fastholder vi det vandrende sind? Hvordan kan vi tilsidesætte den naturlige tendens for et sind til at springe væk fra, hvad vi viser det?  

Hvordan fanger og fastholder vi det vandrende sind?

Ved at fortælle historier !!

Vi gør en dyd ud af at sætte os ned sammen med dig, for at vi sammen kan ligge en holdbar strategi. Få fortalt din histoire, leveret dit budskab. På en levende, medrivende og engagerende måde.

Set med de forretningsorienterede briller på, er den gode historie altså et naturligt køretøj til at transportere vores ideer, vores værdier, vores vision.

Den gode historie kan fungere som en slags trojansk hest for vores budskab.

“Show it. Don’t tell it”!

Historien vil infiltrere vores sind som en virus og sprede sig gennem de sociale medier fra vært til vært. Når vi så rammer et viralt hit, kan det sammenlignes med en  regulær epidemi.